بازی چکرز با زبان سی پلاس پلاس


اطلاعات پروژه

فریلنسر سید جوا عبداله پور
نام کاربری javad.abdollahpour
دسته بندی پروژه
تاریخ ثبت ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات ۰
قیمت ۳۵,۰۰۰ تومان


امکان خرید از درگاه های بانکی و کیف پول

برای دانلود بعد از خرید به همین صفحه برگردید تا لینک های دانلود نمایش داده شود

انتشار پروژه ها و مطالب سایت در سایت دیگر ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد

بازی چکرز با زبان سی پلاس پلاس


پروژه دانشجویی بازی چکرز با زبان سی پلاس پلاس ( پیشرفته )

چــِکِرز (یا دام)یا جنگ نادر گونه‌ای بازی فکری با تخته است.

این بازی معمولاً با مهره‌های تخته نرد و بر روی صفحه شطرنج انجام می‌شود. بازیکنان حرکت‌هایی اریب با مهره‌ها  انجام داده و با پرش از روی مهره حریف می‌توانند آن مهره را از دور باری خارج کنند (بخورند).

تخته چکرز از ۱۰۰ خانه تشکیل شده‌است که در ۱۰ ردیف و ۱۰ ستون نسبت به هم قرار گرفته‌اند. رنگ این خانه‌ها یکی‌درمیان روشن و تیره است. مهره‌های چکرز گرد و خراطی‌شده و از جنس چوب‌اند. برای انچان این بازی، ۲۰ مهره سفید و ۲۰ مهره سیاه استفاده می‌شود. پیشرو و نیای چکرز بازی الکرک است که در خاور میانه ابداع شد.

 

این پروژه با با زبان سی پلاس پلاس نوشته شده است با گرافیک بالا طراحی  و پیاده سازی شده. توسط نرم افزار microsoft Visual c++ 2010 که به همراه فایل ضمیمه شد که مشکلی برای اجرا در محیز توسعه نداشته باشید.

+ این باززی دوطرفه می باشد و یک طرف آن کامپیوتر است (هوشمند)

محتوای پروژه: 1- سورس کامل پروژه 2- فایل اجرایی 3- تصویر راهنمای باز کردن پروژه در محیط ویژوال سی پلاس پلاس 4-نرم افزار ویژوال سی پلاس پلاس اکسپرس 2010 

+ معرفی بازی:

تا حالا ممکن است بار‌ها نام چکرز را شنیده باشید . و حتماً می‌دانید که این بازی طرفداران زیادی در کشور های مختلف دارد . تا جایی که در بعضی کشور‌ها فدراسیون چکرز وجود دارد و این مسابقات به طور مداوم برگزار می‌شود . می‌خواهیم این بازی را معرّفی کنیم و بعضی از تکنیک های آن را با هم بیاموزیم .چکرز روی یک زمین شطرنجی 8*8 انجام می‌شود که در ابتدا مهره های دو نفر به صورت زیر چیده می‌شوند :

هر یک از نفرات در نوبت خود می‌تواند یکی از مهره‌ها یش را یک خانه جابجا کند ولی مهرها همیشه باید در خانه های سفید باقی بمانند . همچنین هر کس باید مهره هایش را به سمت جلو (نسبت به خودش) حرکت دهد . اگر دو مهره ی غیر همرنگ به طور قطری در کنار هم باشند می‌توان از روی مهره ی حریف پرید و آن را حذف کرد . البته این در حالتی است که پشت مهره ی حریف خالی باشد . نحوه ی زدن مهره ی حریف را در شکل زیر می‌بینید .

اگر کسی در نوبت خود بتواند مهره ای را بزند ، مجبور است آن را بزند و اگر بتواند چند مهره را بزند باید یکی از آن‌ها را انتخاب کند و آن را بزند . یعنی اگر مهره ای برای زدن داشته باشد نمی تواند چیزی را نزند. همچنین اگر تعدادی از مهره های حریف چنان قرار داشته باشند که بازیکن بتواند با یکی از مهره‌ها یش و به طور متوالی آنها را بزند باید همه ی آنها را در یک نوبت بزند. مثلاً در شکل زیر اگر نوبت سفید باشد باید بازی نشان داده شده ر انجام دهد و دو مهره از حریف را حذف کند .

همان طور که در شطرنج اگر پیاده به سطر آخر برسد تبدیل به وزیر (یا اسب یا فیل یا رخ) می‌شود ، در این بازی هم اگر مهره ای به سطر آخر برسد تبدیل به شاه می‌شود . برتری شاه این است که به عقب هم می‌تواند برگردد ولی مهره های عادی فقط به سمت جلو حرکت می‌کنند . کسی که مهره ای در زمین برایش باقی نماند بازنده است .

 

حالا که قوانین بازی را یاد گرفتید بهتر است چند بار با دوستانتان چکرز بازی کنید تا کمی با قوانین آن آشنا شوید .

 

در بازی های زیر برّرسی کنید که قرمز برنده است یا سفید . برّرسی خود را یک بار در حالی که قرمز شروع کند و یک بار در حالی که سفید شروع کند انجام دهید . در هر بازی چه کسی برنده است ؟

 

در شکل های زیر شاه‌ها به صورت دو مهره که روی هم کشیده شده اند .همچنین در ابتدا مهره های سفید در قسمت پایین و مهره های قرمز در بالا قرار دارند .

 

 

Captcha