سورس حرکت اسب به 64 خانه شطرنج با C#.Net 2013
اطلاعات پروژه
فریلنسر | مهدی فتحی |
نام کاربری | mehdi.fathi2003 |
دسته بندی پروژه | |
تاریخ ثبت | ۴ مرداد ۱۳۹۴ |
تعداد نظرات | ۰ |
قیمت |
تخفیف : 20% عنوان تخفیف : تخفیف فوق العاده تاریخ انقضاء کد تخفیف : ۲۳:۵۹:۰ ۱۴۰۳/۱۰/۳۰
|
|
|
امکان خرید از درگاه های بانکی و کیف پول برای دانلود بعد از خرید به همین صفحه برگردید تا لینک های دانلود نمایش داده شود |
|
انتشار پروژه ها و مطالب سایت در سایت دیگر ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد |
سورس حرکت اسب به 64 خانه شطرنج با C#.Net 2013
سورس حرکت اسب به 64 خانه شطرنج با C#.Net 2013
الگوریتم حرکت اسب به 64 خانه شطرنج
الگوریتم این کار به این صورت است که ابتدا باید بدانیم اگر اسب در یک از خانه های شطرنج قرار گرفت به چند خانه در صفحه شطرنج می تواند حرکت کند. که خیلی آسان می باشد، می دانیم که اسب بر روی صفحه شطرنج می تواند به صورت L حرکت کند برای مثال یکی از حرکت ها می تواند دو خانه به بالاو یک خانه به سمت چپ یا راست که اگر در صفحه شطرنج یک مهر اسب قرار دهید می توانید تعداد حرکتهایی که اسب می تواند داشته باشد را پیدا کنید البته بسته به خانه ای که قرار می گیرد تعداد حرکت ها متفاوت می باشد که در بیشترین حالت می تواند به هشت خانه حرکت کند. برای مثال اگر در گوشه های صفحه شطرنج قرار گیرد تنها دو حرکت دارد. بقییه حالات را خودتان می توانید پیدا کنید
بنابراین مرحله اول کار این است که بدانیم اگر اسب در یکی از خانه ها قرار گرفت به چند خانه می تواند حرکت کند.
حال باید یکی از این خانه ها را انتخاب کنیم . حال سوال اینجاست کدام یک از خانه ها باید انتخاب شود؟ الگوریتم این کار خیلی ساده می باشد.
الگوریتم انتخاب یکی از خانه ها برای حرکت :
برای این کار ما باید بدانیم اگر اسب به یکی از این خانه ها حرکت کند از آن خانه به چند خانه می تواند حرکت کند. الگوریتم کار این است که ما باید خانه ای را باید برای حرکت انتخاب کنیم که از آن خانه کمترین حرکت برای اسب وجود دارد.
به صورت ساده این طور می توان گفت که از بین خانه هایی که اسب می تواند حرکت کند باید خانه را انتخاب کنیم که در مرحله بعدی برای حرکت کمترین تعداد حرکت را داشته باشد.
الگوریتم برنامه نویسی این کار :
برای برنامه نویسی می توان از دو تابع استفاده کرد یکی از این توابع تعداد حرکت های اسب را پیدا می کند و تابع دیگر کمترین تعداد حرکت بعدی اسب که اسب باید آن خانه را انتخاب کند.
ما در این برنامه سورس این برنامه را به زبان خیلی ساده با استفاده از زبان سی شارپ برای شما آماده کرده ایم و همچنین داخل سورس کد هر جایی که نیاز به توضیح بوده ما توضیحات را به صورت Comment در برنامه اضافه کرده ایم.